lördag 27 november 2010

Och så var det helgmorgon igen. Alla lastbilar, flygplan och traktorer i sängen, med Tombliboerna som passagerare. Sen krockar alla, det är en smått hysterisk lek, lite för hysterisk för mig att läsa tidningen till i alla fall.

Önskemålet sedan vi vaknade har varit att vi ska åka och köpa en stjärtlapp, så det är lite det vi räknar ner till just nu..

Själv räknar jag även ner till Karls stora trettioårsfest ikväll och har minst sagt lite klädpanik. Drömmen är en klänning som för ovanlighetens skull kanske inte ser ut som en gräddbakelse a'la hemmafru, utan kanske lite mer åt det slinkigt eleganta hållet. Något sånt som min garderob typ aldrig innehåller med andra ord. Just ja, och så plats för en eventuell laktospanikmage. Mission impossible just nu. (helst ska den naturligtvis vara lite gratis också).

Ps det är så mycket viktiga och bra saker jag skulle vilja skriva, men efter en smärre bloggkonfliktsmeltdown tidigare i veckan så måste jag liksom börja om lite från början igen. Känna av var jag egentligen vill och kan komma med det här.

2 kommentarer:

  1. Men du, det här med laktospanikmage, det finns ju tabletter på apoteket, typ lactaze eller nåt sånt heter det.
    Jag har laktomage ibland, oftare förr mer sällan nu. Men då åt jag sådana tabletter innan happenings.

    Sen har du väl en massa snygga klänningar i din garderob som passar utmärkt för 30´s fest.

    Fin lördag!

    SvaraRadera
  2. Skriv vad du vill, bara du skriver.. :)

    Ha så roligt ikväll, gräddbakelse eller inte!

    SvaraRadera